عاشقانه های حلال

وبلاگ رسمی کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی : @asheghaneh_halal

عاشقانه های حلال

وبلاگ رسمی کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی : @asheghaneh_halal

عاشقانه های حلال

بسم رب المحبوب؛
آدرس کانال و پیج های ما در تلگرام:

عاشقانہ هاے حلال:

tel & insta: @asheghaneh_halal

خادم مجازے:

tel & insta: @khadem_majazi

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۲ مرداد ۹۶، ۱۹:۱۰ - فاطمه
    واقعا
نویسندگان

بسم رب المحبوب؛

اعتقادم این بود که همسرم و خانواده همسرم باید تا اونجایی که ممکنه از نظر جغرافیایی بهم نزدیک باشن . هم به دلیل نزدیکی فرهنگ و آداب و رسوم و هم به دلیل راحتی رفت و آمد مثل خیلی از جوونهای این دو رو زمونه به ازدواج سنتی زیاد اعتقاد نداشتم . چون فکر می کردم اگه خانوادم بهم شخصی رو معرفی کنند ممکنه بهم تحمیل بشه . چرا ؟ چون دوست داشتم با عشق و علاقه به استقبال ازدواج برم . از طرفی هم با خدا عهد کرده بودم که خدایا من نمی رم دنبال شخص مورد علاقم اما خودت اونی که بهترینه رو برام پیدا کن؛ بعد از اینکه همسرم رو بهم  معرفی کردند گفتم : من که اون رو نمی شناسم نمی دونم چه اخلاق و فرهنگی داره . در جواب گفتند : زور که نیست میری  صحبت می کنی (مفت و مجانی) خوشت نیومد می گی نه .


منم چون اون عهد رو با خدا بسته بودم تسلیم شدم و گفتم باشه قبول .... رفتیم خواستگاری
تا قبل از لحظه خواستگاری هیچ احساسی نداشتم ...
اما از لحظه دیدن همسرم خدا که خودش اون رو برای من پیدا کرده بود می دونست چیجوری این اتصال دلی رو برقرار کنه ...
و الآن که 5 سال از ازدواجمون می گذره به لطف خدای مهربون هر روز رو مثل روزهای اول زندگی مشترکمون شیرین می بینم . و هر روز که از محل کار بر می گردم انگار یه هفته است همسرم رو ندیدم ...
البته این چیز عجیبی نیست چون درباره هر چهار زوج اعضای ساختمان همسران هم حکم می کنه .
معجزه هم نیست . حتماً خیلی ها اینجوری هستند .
 من نمی خوام بگم به حداقل ها توجه نکنیم اما خیلی هم سخت نباید گرفت . چون پیامبر اکرم (ص) هم روی کار تاکید داشتند هم روی ازدواج . می تونید اینجا بشنوید :
سوالاتی شاید پیش بیاد مثل اینکه :
مگه می شه مهریه رو کم گرفت اونم  14 سکه  ؟
مگه می شه حلقه داماد نقره باشه ؟ اونم 14000 تومن ؟
مگه می شه ازت نپرسن خونه داری ؟ ماشین داری ؟
بله شد ...
الآنم الحمدلله با تلاش و کوشش و توکل به خدا و این حس که یک پشتیبان قدرتمند به نام ((خدا )) کنارته به آدم امید می ده که مستحکم تر قدم برداره .
و به نظرم نوع دید دو نفر به ازدواجه که آینده اونها رو معلوم می کنه . هدف ما از اول رسیدن به مادیات نبود ( نه من و نه همسرم )
وقتی اولویت معنویات در زندگی بیشتر از مادیات باشه ( البته ما سعیمون رو می کنیم حالا چقدر برسیم الله اعلم ). ناخودآگاه مادیات تو زندگی آدم کمرنگ می شه . شایدم هر چی ازش فرار کنی اون بیاد دنبالت .
که اونم روزی بی حساب خداست که خودش در قرآن گفته اگه بخواد به هر کسی روزی بی حساب می ده .
اما نکته : ازدواج ما سنتی بود . قبل از ازدواج علاقه ای بین ما نبود . اما بعد از ازدواج هر چی بود علاقه بود ...
____________

منبع: ساختمان همسران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">