عاشقانه های حلال

وبلاگ رسمی کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی : @asheghaneh_halal

عاشقانه های حلال

وبلاگ رسمی کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی : @asheghaneh_halal

عاشقانه های حلال

بسم رب المحبوب؛
آدرس کانال و پیج های ما در تلگرام:

عاشقانہ هاے حلال:

tel & insta: @asheghaneh_halal

خادم مجازے:

tel & insta: @khadem_majazi

آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۲ مرداد ۹۶، ۱۹:۱۰ - فاطمه
    واقعا
نویسندگان

خاطره 19 (فراخوان ترکش خنده) / بیسکویت های ملس!

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ق.ظ

بسم الله ...

سه چهار ساعتی به رفتنمان به خط مقدم برای شروع عملیات مانده بود.

نیروهای گردان هر کدام در حال کاری بودند.

یا وصیتنامه می نوشتند و یا سلاح و تجهیزاتشان را امتحان می کردند

و از یکدیگر حلالیت می طلبیدند.

و این است موضوع این دفعه

حلالیت طلبیدن!...

 یک موقع دیدم از یکی از چادرها سرو صدا بلند شد

و بعد یک نفر پرید بیرون و بقیه با لنگه پوتین و فانسقه و بند و سنگ و کلوخ دنبالش.

اوضاع شیر تو شیر شد.

پسرک فراری بین خنده و ترس نعره می زد و کمک می طلبید

و تعقیب کنندگان با دهان های کف کرده و عصبانی ولش نمی کردند.

فراری را شناختم.

اسماعیل بود. از بچه های شر و شلوغ گردان.

اسماعیل خورد زمین و بقیه رسیدند بهش و گرفتندش زیر ضربات فانسقه و کتک.

اسماعیل پیچ و تاب می خورد و می خندیدند و نعره می زد.

به خود آمدم.

مثلاً من فرمانده گردان بودم

                    و باید نظم و انظباط را بر گردان حاکم می کردم.

جمعیت را شکافتم و رفتم جلو و با هزار مکافات اسماعیل را زیر مشت و لگد نجات دادم.

اسماعیل در حالی که کمر و دستانش را می مالید شروع کرد به نفرین کردن.

-  الهی زیر تانک بروید.

شما بسیجی هستید یا یک مشت بازمانده قوم مغول !؟

-   الهی کاتیوشا تو فرق سرتان بخورد و پلاکتان هم نماند که شناسایی شوید!

-   ای خدا، دادِ مرا از این مزدورهای مسلمان نما بگیر!

بچه های گردان هرهر می خندیدند

و کسانی که اسماعیل را کتک زده بودند به او چنگ و دندان نشان می دادند

و تهدید به قتلش می کردند.

فریاد زدم: «مسخره بازی بسه! واسه چی این بنده خدا را به این روز انداختید؟»

یکی از آنها که معلوم بود حال و روز درست و حسابی ندارد

گفت: « از خود خاک بر سرش بپرسید. آهای اسماعیل دعا کن تو منطقه عملیاتی گیرت نیاورم.

یک آر پی جی حرامت می کنم!»

اسماعیل که پشت سر من پناه گرفته بود،

هرهر خندید و آنها عصبانی تر شد.

گفتم: «چی شده اسماعیل؟ تعریف کن!»

اسماعیل گفت: « بابا اینها دیونه اند حاجی. بهتره اینها را بفرستی تیمارستان.

 خدا بدور با من اینکار را کردند با عراقیها چه می کنند؟»

-   خب بلبل زبانی نکن. چه دسته گلی به آب دادی؟

-   هیچی. نشسته بودیم و از هم حلالیت میخواستیم

که یک هو چیزی یادم افتاد.

قضیه مال سه چهار ماه پیش است.

آن موقع که کردستان و بالای ارتفاعات بودیم.

خوب !...

یک بار قرار شد من قاطرمان را ببرم پایین و جیره غذا و آب بیاورم.

موقع برگشتن از شانس من قاطر خاک تو سر،

سرش را سبک کرد و بسته های بیسکویت که زیر شکمش سرخورده بود خیس شد.»

یکی از بچه ها نعره زد: «می کشمت نامرد. حالم بهم خورد»

و دوید پشت یکی از نخلها.

اسماعیل با شیطنت گفت: «دیگر برای برگشتن به پایین دیر بود.

ثانیاً بچه ها گشنه بودند.

بسته های بیسکویت را روی تخته سنگی گذاشتم تا خشک شدند

و بعد بردم دادم بچه ها،

همین نامردها لمباندند و چقدر تعریف کردند که این بیسکویت ها خوشمزه است و ملس است و ...»

بچه هایی که دورم جمع بودند از خنده ریسه رفتند.

خودم هم به زور جلوی خنده ام را گرفته بودم،

راه افتادم که بروم سر کار خودم. اسماعیل ولم نمی کرد.

گفتم: «دیگر چی شده؟»

-  حاجی جون می کشندم.

-  نترس. اینها به دشمنشان رحم می کنند.

چه برسد به تو ماست فروش!

تا اسماعیل ازمن جدا شد، بیسکویت ملس خورها دنبالش کردند

و صدای زد و خورد و خنده و ناله های اسماعیل بلند شد.

منبع: سیم خاردار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">